Hoe onderscheid jij je van andere paardentrainers? Wat maakt jou bijzonder?
Misschien vind je het te spannend om jezelf zo op de voorgrond te stellen?
Weinig van jezelf laten zien = kansen laten liggen
Potentiële klanten vinden het fijn om te weten met wie ze in zee gaan.
Business gaat over het aangaan van relaties.
En daarin speelt vertrouwen een grote rol. Vertrouwen in jou als persoon en vertrouwen in jouw rol als trainer.
Want je gaat een (werk)relatie aan met de ruiter en zijn geliefde paard.
Ga je zelf maar eens na… als jij door een wildvreemde in de supermarkt aangesproken wordt en uitgenodigd wordt om een weekendje met deze vreemde op pad te gaan … dan is de kans groot dat je weigert. Lijkt mij ook logisch.
Wie is die ander? Wat voor bedoelingen heeft deze vreemde? Je wilt eerst meer weten over de kennis en kunde van deze vreemde … voor je daadwerkelijk op vakantie gaat, toch?
Door te laten zien dat je een mens van vlees en bloed bent, vergroot je het vertrouwen. Uitleggen wat je ervaringen zijn met verschillende paarden en problemen in de trainingen. Hoe lang ben je al bezig, heb je referenties? Wat zijn de ervaringen van anderen?
Jezelf laten zien en jouw verhaal vertellen helpt dus als je mensen wilt aantrekken en je diensten wilt verkopen.
En wees maar niet bang! Je hoeft echt niet ineens je hele ziel en zaligheid te delen met de wereld.
Wat kan je doen om meer van jezelf te laten zien op een manier die voor jou goed voelt?
5 tips om het beste van je zelf te laten zien:
-
- Kies in gedachten een klant uit met wie het super klikt.
Richt je in je marketing tot deze ene persoon.
Hierdoor is het veel makkelijker om jezelf te zijn.
. - Vertel over gebeurtenissen in je leven en in je paardenwerk die voor jou de aanleiding waren om je bedrijf te starten.
Wat was jouw turning point, het moment waarop je dacht ‘en nu ga ik ervoor!’ ‘Nu kan en wil ik een meerwaarde leveren in de paardenwereld!’
. - Vertel waarom jij gelooft in wat je doet. Waarom je zo enthousiast in je werk bent.
Wat is je persoonlijke visie op de problemen van je klanten en wat is jouw persoonlijke oplossing?
. - Vertel wat jij de mensen gunt met wie je werkt. Welk resultaat zij ook kunnen bereiken!
Laat zien waar jouw ogen van gaan stralen: dat is heel aantrekkelijk en werkt super aanstekelijk!
. - Welke parallel zie jij tussen de situatie van je klanten en je eigen ontwikkeling?
Welke valkuilen ben jij tegengekomen in jouw leven en welke worsteling heb je zelf moeten doorstaan om te komen waar je nu bent?
.
- Kies in gedachten een klant uit met wie het super klikt.
Voor mij was het ontzettend fijn om te ontdekken dat ik mijzelf kan laten zien op goede en minder goede momenten. En dat dit niet betekende dat ik minder professioneel werd.
Integendeel, het heeft me zoveel krachtiger gemaakt.
En dát gun ik elke instructeur!